środa, 24 kwietnia 2013

21.

Moje pierwsze kokilkowe śniadanko:) Wczoraj dostałam naczynko i wstawiłam fotki babeczek. Dodałam posta późno, ale przepis na babeczko-brownie dodaję dziś. Zdjęcia są tu



Serniczek czekoladowy podany z resztą gorzkiej, pomarańczą i kosteczką Milki




Babeczko-brownie 

z budyniem kokosowym i masą nutellowo-maślaną*

 

Składniki:

Na ciasto:

1 szklanka mąki
0,5 szklanki otrąb (ja miałam tylko pszenne)
3 czubate łyżki kakao
0,5 szklanki cukru
pół tabliczki połamanej gorzkiej czekolady
4 duże łyżki Nutelli
2 jajka
mniejsze pół szklanki oleju
1 szklanka mleka

Na budyń (od Oli) :

1 szklanka mleka
4 czubate łyżki wiórków kokosowych
2 łyżeczki cukru
2 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej
0,5 szklanki wody

Wykonanie:

Budyń:

Do mleka dodać cukier i wiórki. 
Mąkę wymieszać z wodą i powoli wlać do gotującego się mleka. Mieszać aż zgęstnieje.

Ciasto:

Do jednej miski (większej) włóż suche składniki i wymieszaj ze sobą. W drugiej ubij białka ze szczyptą soli. Do piany powoli dodawaj żółtka, olej, mleko i Nutellę.
Do miski z suchymi składnikami wlej mokre i szybko zmiksuj.
 Do papierowych foremek wlej trochę ciasta na spód. Potem czubatą łyżeczkę budyniu i zakryj ciastem. Babeczki piecz ok. 20 minut w 200 stopniach.

 Dekoracja:

Masa nutellowa:

Na 6 łyżek Nutelli potrzeba 2 - 3 łyżki masła roślinnego. Ok. 100g (wcześniej uprażonych w piekarniku by pozbyć się skórki) orzechów laskowych posiekaj albo użyj blendera. Wszystko zmiksuj.

Wykonanie:

Upieczone babeczki dekoruj masą i posyp czym masz w domu. Mogą to być wiórki kokosowe, kolorowa posypka, orzechy, posiekana czekolada itp.

Smacznego!
*inspirowałam się tym przepisem, ale zmodyfikowany podaję na blogu

5 komentarzy: